Navigare
Home > Luxury Goods & Fashion > Ce Face un Designer de Moda?

Ce Face un Designer de Moda?

Un designer de moda este responsabil cu transpunerea in lumea articolelor vestimentare a tendintelor si a propriilor viziuni asupra esteticii. De-a lungul timpului, designerii de moda au influentat evolutia articolelor vestimentare in functie de realitatile culturale si sociale. Din punct de vedere tehnic, designerii de moda incearca sa creeze haine care sunt atat functionale, cat si estetice, in functie de nisa de piata pe care acestia sunt axati.

Un designer de moda poate lucra pentru propriul brand, hainele create fiind vandute prin intermediul propriilor magazine, prin intermediul internetului sau prin intermediul unor magazine si branduri partnere, sau poate lucra in cadrul unui departament de creatie. Departamentul de creatie poate fi independent sau inglobat in interiorul unui brand de moda sau chiar in cadrul unor retele de magazine specializate.

Designerul de moda trebuie sa studieze tendintele in moda si sa creeze haine si/sau accesorii in functie de asteptarile publicului pe care-l vizeaza. De multe ori, din cauza timpului destul de lung in care poate fi realizata o colectie, designerii trebuie sa anticipeze modificarile de trend.

Un articol vestimentar incepe sa ia nastere prin intermediul unor schite si desene sau prin intermediul unor materiale care sunt cusute sau agatate pe o forma speciala. Dupa ce designerul este multumit de rezultat, se apeleaza la un departament special sau la o firma specializata pentru realizarea tiparelor de croitorie si a seriilor zero (de exemplu, vezi TAF ROMANIA). Acest proces este foarte important, fiind practic prima transpunere in realitate a unui produs nou. Se urmareste modul in care produsul finit sta pe un model si se realizeaza ultimele modificari. Se continua cu adaptarea tiparelor pentru diferite marimi si se trece la urmatorul pas al productiei.

Majoritatea creatiilor intra in una dintre cele trei mari categorii: productia de masa, pret-a-porter si haute couture:

Productia de masa reprezinta cea mai mare felie din industrie si se adreseaza tuturor categoriilor sociale. Produsele sunt desenate in functie de trenduri rapide, iar hainele gata de purtat sunt realizate din materiale ieftine si prin tehnci simple de croitorie. Scopul simplificarii este reprezentat de adaptarea productiei la specificatiile tehnice ale masinilor si utilajelor specifice croitoriei si productiei de masa.

Colectiile Pret-a-Porter reprezinta o combinatie intre productia de masa si hainele Haute Couture. Acestea sunt realizate in cantitati relativ mici, din materiale de calitate si prin tehnici de croitorie complicate. Colectiile pret-a-porter sunt mai scumpe decat restul articolelor, fiind pus accentul pe design, material si imaginatie.

Hainele Houte Couture reprezinta croitoria la comanda, in care articolele vestimentare sunt realizate pentru fiecare client in parte. Este o tehnica destul de complicata si necesita un timp indelungat de executie. Accentul este pus pe detalii, calitatea materialelor si pe realizarea articolului in functie de dimensiunile clientului.

Pentru hainele de masa si hainele Pret-a-Porter, designerii de moda mai trebuie sa tina seama si de categoria de varsta a clientelei vizate. Pe langa gusturi si tendinte, corpul uman sufera anumite modificari de-a lungul timpului. De asemenea, dupa o anumita varsta, clientii au tendinta sa-si fi format deja stilul vestimentar de-a lungul anilor. Aceste variabile trebuiesc urmarite constant, iar designerii trebuie sa ia in calcul o serie de tendinte (actuale si trecute) pentru a face dintr-un articol vestimentar un produs vandabil.

Lasă un răspuns

Top
Comunicare, Online Marketing & Web Development       ||       Contact & Publicitate UPCLASS